2E zwiedza naddunajskie stolice.

Niezapomniane emocje na Praterze, zachwycająca letnia rezydencja Habsburgów czy oszałamiający widok ze wzgórza Kahlenberg to tylko nieliczne z wielu atrakcji wycieczki klasy 2E.

Wszystko zaczęło się 6 czerwca o godzinie 5:40. Pomimo wczesnej godziny z niecierpliwością i uśmiechem na twarzy wyczekiwaliśmy przyjazdu do Bratysławy –pierwszego punktu naszej podróży. Po około 5 godzinach drogi, która upłynęła w niesamowitej atmosferze, przepełnionej śmiechem, dźwiękami gitary i śpiewem dotarliśmy do stolicy naszego południowego sąsiada – Słowacji. Nasze odkrywanie Bratysławy rozpoczęliśmy od pięknego zamku Bratysławskiego. Z tego miejsca rozciąga się widok na całe miasto, wszystkie zabytki i przepływający tamtędy zachwycający Dunaj. Stojąc pod ogromnymi pomnikami Świętopełka oraz Św. Elżbiety Węgierskiej mieliśmy okazję posłuchać ciekawych legend związanych z tym miejscem. Następnym punktem była katedra Św. Marcina, którą mogliśmy zobaczyć także od środka. Spacerując zabytkowymi uliczkami Bratysławy podziwialiśmy stare kamienice, liczne pomniki, a także kompas wskazujący odległość od każdej europejskiej stolicy.

Następnego dnia wyruszyliśmy do Wiednia. Stolica Austrii wywarła na nas wszystkich ogromne wrażenie. Po obejrzenu domu Hunderwassera udaliśmy się do Belwederu. Widok na wspaniały barokowy ogród i słynne obrazy znanych artystów m.in. Gustava Klimta na długo utrwalą się w naszej pamięci. Później udaliśmy się na Starówkę. Katerda Św. Szczepana, zimowa rezydencja Habsburgów, słynny Ratusz Wiedeński, pomnik Marii Teresy i dom Mozarta to tylko niewielka cząstka tego, co mieliśmy okazję podziwiać we Wiedniu. Spędziliśmy też kilka godzin na Praterze, gdzie znajduje się jeden z symboli miasta – Riesenrad.

Trzeci dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania jaskini Seegrotte i podróży podziemną rzeką. Następnie pojechaliśmy do Pałacu Schönbrunn, czyli oszałamiającej letniej rezydencji Habsburgów. Z zapartym tchem podziwialiśmy otaczające pałac ogrody oraz zwiedzaliśmy bogato urządzone pokoje Sisi. Wśród atrakcji tego dnia były też Muzeum Historii Naturalnej, Plac Marii Teresy i wzgórze Kahlenberg, z którego rozpościera się widok na cały Wiedeń.

Ostatniego dnia mieliśmy szansę poznać Czechy. Byliśmy w kompleksie Jaskiń Pukernych, płynęliśmy podziemną rzeką i zachwycaliśmy się najwyższą w Europie przepaścią Macocha.
10 czerwca 2018

Partnerzy

Instytucje i firmy współpracujące z 1 LO w Limanowej.