Szanowni Państwo W związku z zaistniałą sytuacją informujemy, że do chwili obecnej MEN wydało w sprawie rekrutacji następujące komunikaty:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Na podstawie art. 30c ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (DZ.U. z 2019r po.1148, z późn. zm.) zarządza się co następuje:
Paragraf 11b. W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty, o których mowa w art. 158 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów o których mowa w art.158 ust.1 i 3 tej ustawy, podaje się do publicznej wiadomości także na stronach internetowych tych jednostek.
W nowelizacji przepisów MEN z dnia 26 marca 2020r istnieje zapis:
Rodzice, uczniowie i absolwenci mogą składać wnioski oraz inne dokumenty zdalnie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej w tym m.in. te w zakresie odwoławczego postępowania rekrutacyjnego. Zasady składania wniosków ustala dyrektor danej jednostki (zasady te zostaną podane w kolejnym komunikacie).
Wyniki rekrutacji w formie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych mogą być podane do publicznej wiadomości także na stronach internetowych szkół czy placówek.